tisdag, januari 25, 2022

Tandläkarbesök

 Tåget stannade till i höjd med Svingeln. De där sekunderna att vi missade tvåans spårvagn så vi fick ta "Sillaburken" spårvagn nummer fyra. På jobbet började jag med att stämpla in mig. Sedan skickade jag rörpostbeställningar. Hon som brukar skicka på tisdagar var sjukskriven. Jag brukar aldrig skicka när hon är på schemat men nu gjorde jag det utan att veta att hon var sjuk. Vissa dagar är det väldigt många beställningar. Nej något digitala böcker finns inte många ännu för studenter. Sedan var det bara att rivstarta och köra på så fort det gick för att hinna innan elva för då skulle jag åka till tandläkaren. Jag kom precis i tid till tandläkaren. I en timme höll han på och putsade och letade hål. Tack och lov hade jag inga hål. Tandtråd och flux har hjälpt.

Jag firade med att gå till den indiska restaurangen New Dehli precis som jag brukar göra efter ett tandläkarbesök. 

Idag lyssnade jag på Leonard Cohen.

 Efter lunchen på New Dehli åkte jag och handlade på Hemköp.