lördag, december 25, 2021

Bilen klarade kylan

 Var upp halv sex på morgonen. Sedan körde jag till Ica och handlade. Jag ville handla när det inte var så mycket folk. Och så ville jag se om bilen, Toyota elhybrid, klarade 15 minusgrader. Jag handlade flux, färdigmat och yoghurt och ägg.

Det var fortfarande mörkt när jag kom hem. Kristina hade gjort iordning det mesta av frukosten. Innan jag gick till gymmet lyssnade jag på Malcolm Dixelius  när han pratade om när Sovjetunionen föll samman och det var några års Demokrati.

Det var ett ganska bra träningspass på gymmet. Fredrik var där och han frågade vad jag röstade på? Jag sa att jag hade för mig det var Socialdemokraterna sist, nu vet jag inte vad jag ska rösta på för jag tycker inte om att de tänker höja skatten. Jag hälsade också på kvinnan som jag kan kalla "Solskenet". Hon tränar nästan varje dag.

Efter gymmet körde jag till stationen och ordnade nytt månadskort.

Hemma lyssnade jag på Santanas Hold on


Ica klockan sex på morgonen.


Etiketter: , , ,