tisdag, november 16, 2021

Arbetsmoral

 Tåget gick som om den var oljad idag så jag hann med tvåans spårvagn. På jobbet på Humanistiska biblioteket började jag med att lyssna några sekunder på Chicago. När jag gjort det postade jag en hög med beställningar i rörposten. När jag gjort det var det bra att sprinta ner till våning ett och hämta beställningar som skulle hämtas på den våningen. Jag hämtade också ett lägg med Hyresgästen från början av 1900-talet.

Jag tänkte på när jag sätter full fart och hämtar böcker på siffror så glömmer jag tiden och glömmer all oro och att jag har MS.

På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter. Lite senare gick jag till gymmet.


Här skickar jag rörpostbeställningar klockan sju på morgonen.


Såg kollegan "Kämpen" ta fram böcker på plan fem.

"Har du mycket?" frågade jag?

"Arbetsmoral! Ha ha ha"

Men det vete sjutton om han vt vad det betyder?

Etiketter: , , ,