lördag, augusti 29, 2020

Klockan gick fel

 Jag borde kanske inte se på klockan när jag är ledig? Idag stod klockan på åtta när den var fem. Jag tyckte det var lite väl grådaskigt ute. Jag lade mig en stund igen och tänkte på min ungdom i Falköping. Vad kunde jag ha gjort ? Vad borde jag ha gjort ? Bord jag flytta tillbaka till Varenbergsgatan?

Vid sjutiden när jag gick upp så gick jag och doppade mig i närmsta sjön. Det var 11 grader ute. Efter frukosten tog jag bilen till gymmet. Vid en rondell som jag kört i säkert tusen gånger  från vänster. Visst om vi krockat hade det inte varit mitt fel, men ändå. Nu gjorde vi inte det  så då får jag släppa tillbudet. Det var många på gymmet: svetsaren, Kabeldon, Gällivare med flera. Och en man från tåget  som jag inte kände igen.

Efter gymmet körde jag sakta och extra försiktigt till Ica. På gymmet funderade jag på om jag börjar bli pantad i huvudet? Men av någon anledning var det  ovanligt många bilar ute och körde i Alingsås.

Jag fick en bra parkeringsplats vid Ica. Jag köpte fisk, korv, drickyoghurt  och lite plockgodis.

Tidigt på morgonen lyssnade jag på Colosseum men efter lunchen tyckte jag det passade bättre med Genesis. Jag borde ha fler skivor med Genesis.







Etiketter: ,