torsdag, mars 10, 2022

Den pratsamme fastighetsskötaren

 På morgonen idag lyssnade jag på Genesis Invisible touch om jag Googlar på Genesis står det att läsa att de slutat spela progressiv musik och börjat med pop istället.

Igår var det en familj från mellanöstern på tåget. Jag tror de hade tio barn.

Jag tog mig tidigt till jobbet. På Alingsås station träffade jag "Fastighetsskötaren" i Frölunda. Han visade mig bilder på cigarretter och snus som folk bara slängt.

Korsvägen.

På Humanistiska biblioteket så började jag med att köra ut böcker till hus A och B. och sedan ställde jag upp kursböcker. 

Jag var med på morgonfikat och alla pratade om kriget i Ukraina. Ska vi gå med i Nato eller ej? En kollega tyckte inte det. Jag tänkte att jag tror Putin skulle strunta i om x var ett neutralt land. Jag tycker det var trevligare att till exempel resa i USA, England eller Frankrike än att resa i Ryssland. Men det är en annan sak vi har många ryskor som utvandrat till väst.