onsdag, mars 09, 2022

Jobbar på som vanligt

 Jag sov skapligt. Det var bara 2 minusgrader. På Alingsås station var det fullt med bilar. Jag fick en liten plats bredvid en suv. Jag hann gott och väl med spårvagn nummer två. På Drottningtorget satt två unga män och rökte. De så sjaviga ut.

På jobbet på Universitetsbiblioteket var jag först. Jg bara kollade om det var något nytt om kriget och jag lyssnade några sekunder på Gladys Knight and the Pips. Sedan körde jag ut böcker till våningarna. Det var inte så många.

Jag gick och tänkte på om det var rätt att ha tillbringat alla år som bibliotekarie. Jag såg en man på TV igår som hade pluggar på Kulturvetarlinjen i Linköping och sedan gått vidare och blivit korrespondent i Ryssland.

Det må vara krig i Ukraina. Men här jobbar vi på som om ingenting hade hänt. Västlänken byggs och jag transporterar böcker.

Böcker på 5b.

Lyssnade på Skeletal Family.