tisdag, februari 08, 2022

Nu spränger de på Korsvägen

 Svårt att sova för jag hörde sådana här marskatter klockan tolv på natten. Men jag gick upp vid fyra i alla fall. Jag åt frukost och sedan tog jag bilen till Alingsås station. Hoppas alltid att min elhybrid ska starta.

På stationen kom hela pendlargänget. Fastighetsskötaren gjorde lumpen vid KA5.

Det var ingen snö så det gick bra att komma till jobbet utan att halka. 

Jag hämtade böcker från våningarna ett till nio. Jag hinner aldrig se vilka böcker jag plockar fram för det är så bråttom.

Under fikarasten sa Arbetsledaren att jag skulle undvika att klättra på stegar på plan ett och två.

Jag berättade om när jag jobbade på Idefjord så sa skepparen att jag aldrig skulle chansa. Jag styrde inåt Idefjorden istället för utför mot Säcken.

Idag lyssnade jag lite på Barry White.

Varning för sprängning


Så Iggy Pop blev Polarprisvinnare i år.


Etiketter: ,