tisdag, februari 01, 2022

Det här har jag gjort

 I natt snöade det igen och då blir det halt. Min pendlarkompis Johan sa att jag skulle kunna skriva mina memoarer när jag går i pension. Banta ner från tusen till 30 sidor kanske om jag kommer på en bra början, jag får kasta om lite. Men vem vill läsa? (* Falköping stökigt i skolan. * Pappa och jag seglar till Danmark. * skeppsgosse på Idefjord * Lumpen bra på att springa. * Bussförare. * Hanna på Siljaline. * Nil Young konsert. * läste svenska, engelska och franska på Komvux. Och ryska på ABF. Tågluffade till Spanien och Italien. Läste Kulturvetarlinjen och Litteraturvetenskap och Journalistlinjen. Reste Jorden runt. * Gick på Journalistlinjen och sedan Bibliotekshögskolan. * Arbetade i Kalmar, Göteborg och Gävle. Gifte mig med Kristina. * Fick MS. * reste till Indien, USA och Sydafrika.)

Idag hade jag hämtning från våningarna ett till nio. Det föll snö under dagen.

Idag lyssnade jag på Hüsker Dü eftersom det snöade.

Parkeringen vid Alingsås station.

Tåget hem gick långsamt. Signalfel tror jag. Hemma handlade jag yoghurt, semlor och saft.

Etiketter: