lördag, januari 29, 2022

Måste tro på vad chefen säger.

 På morgonen lyssnade jag lite på War.

På morgonen gjorde jag frukost: kaffe ägg och yoghurt. Sedan såg jag på morgonnyheterna och lyssnade på när Marcus Oscarsson när han pratade politik. Det var en hel del om Miljöpartiets problem. De är svårt med politik. Kanske rösta på det största som de flesta gör? Men jag vet inte.

Efter frukosten körde jag till gymmet. Det blev ett bra pass med lite bänkpress. Kjell och Henrik var där. Kjell hade sett handbollsmatchen mot Frankrike.

På natten tänkte jag på lönesamtalet igår. Jag måste ju tro på vad de säger när chefen säger att de är nöjda med mig. Detta trots att jag trillar då och då. Vi talade om hur svårt jag hade att gå över spårvagnsspåret härom dagen. Jag fick en rejäl löneökning och då kan jag inte vara helt värdelös. Men själv ser jag de yngre och allt nytt vad de kan. Men jag hörde härom dagen en ny som inte visste vad bokhissen var.

När jag kom hem från gymmet lyssnade jag på Neil Young.