fredag, februari 04, 2022

Tände i Läsesalen

 Snön är borta men det är fortfarande mörkt när jag tar mig uppför Nelly Thürings trappor till Universitetsbiblioteket i Göteborg.

På morgonen mätte jag tidskrifter och sedan gjorde jag i ordning i Läsesalen. En av de första studenterna var Paul Graf .

Efter läsesalen registrerade jag tidskrifter.

En liten stund lyssnade jag på Tom Waits.

Studenten Paul Graf

Efter lunchen hade jag hämtning och uppställning av böcker på våningarna ett till nio. Efter jobbet stapplade jag ner till Röd express hållplats. Men när jag satte mig på den visade sig att den inte alls gick till centralstationen idag utan vidare till Operan och stenpiren. Jag fick byta till 4x och bara åka till Polhemsplatsen och sedan stappla till stationen. Jag hann precis med ett tåg som gick 15.59 till Alingsås.

* En student erbjöd sig att att hjälpa mig att gå när jag stapplade till F .04.123.
* Jag kom med tåget.
* Det är helg så jag kan vila upp benet.