måndag, februari 07, 2022

Lyssnade på the Doors

 Vaknade halv fyra. Det var 3,5 grader kallt. Jag gjorde frukost och var på toaletten. Bilen gick bra till stationen i Alingsås och jag fick en bra plats på parkeringen. Medan jag väntade på tåget kom Johan, Fastighetsskötaren och Filippinskan. De övriga i gänget som pendlar verkar arbeta senare än jag. Speciellt sjuksköterskan.

På jobbet på Universitetsbiblioteket körde jag ut böcker till alla våningarna sedan ställde jag upp böcker i Öppna magasinet. Så här tidigt var det inte så många människor och vi var två som hjälptes åt.

Till lunch åt jag vegetarisk Bolongese. Pratade om resor med en kollega. En stund lyssnade jag på the Doors "I'v been down so long".

Efter lunchen registrerade jag tidskrifter och efter det satt jag i läsesals expeditionen.

Nelly Thürings trappor.


Etiketter: ,