lördag, januari 01, 2022

Läser och lyssnar på Miles.

 Sov nästan till sju. Det var så mycket onödigt smattrande på nyår. Jag hade köpt en flaska champagne helt i onödan. Men nu är det gjort och provat det. Nästa år kan det lika gärna vara ramlösa. Det blev bara att jag fick springa på toa och pinka på natten. 

På kvällen såg jag "Nosferatu" av Werner Herzog och "The power of the dog". Jag tänkte jag skulle gått och lagt mig nio som vanligt men det var ett sådant fasligt smällande.

På morgonen sov jag nästan till sju. Jag lyssnade lite på Miles Davis. Sedan fortsatte jag läsa i "Tyrannens tid" och i en gammal dagbok från när jag reste i Kina.

Jag lyssnade en stund på U-2 fast jag inte köpte så många skivor av dem när det begav sig. Det var inte tillräckligt tungt har jag för mig att jag för mig.


Inget speciellt med champagne.