tisdag, december 28, 2021

Jag trillade på en isklump

 När jag kom till Alingsås station på morgonen var det i och för sig inte svårt att få en parkeringsplats. När jag gått ur snubblade jag på en stor isklump. Jag försökte ta mig upp genom att ta tag i bilen. Då kom en pendlarkompis som är fastighetsskötare och hjälpte mig att komma på fötter. Jag var lite omtumlad när jag satte mig på tåget. 

Is-älgen på Drottningtorget hade blivit lite sliten.

På jobbet skickade jag rörpostbeställningar. Sedan ställde jag upp, kurs böcker.

Därefter fick jag reda på att läsesalen stänger 17.00 inte 16.00 under mellandagarna.

Utanför fönstret vid Korsvägen i Göteborg så regnar det. Själv lyssnar jag på Nina Simone några sekunder.

Isskulptur.

Jag åkte lite tidigare från jobbet och tog en friskvårdstimme. Det gick skapligt på gymmet och det var inte så mycket folk där.