måndag, november 22, 2021

Meningslöst att oroa sig

 Det var mörkt och fyra grader minus när jag gick till stationen. Jag fick skrapa rutorna faktiskt. Tåget gick bra och jag kom i tid till Göteborgs station. Jag kom med en proppfull spårvagn nummer två.

På universitetsbiblioteket körde jag ut böcker. Jag blev klar med uppsättningen så jag kunde hjälpa "Kämpen" lite med att ta fram beställningar. Han hade fått många beställningar till A-huset. På eftermiddagen skrev jag löpnummer på tidskrifter. Jag hann också lyssna lite på Magazine för att komma igång. Skivan "The correct use of soap" är bra för Barry Adamsons basgångar hörs tydligare.

Det ger mig lite ångest för att bilen inte ska starta nu när det blir kallare. Men det ska inte ge mig ångest jag har oroat mig så mycket genom åren men det har inte hjälpt.

Jag ska ställa upp böcker med Deweysignatur.






Etiketter: ,