torsdag, maj 05, 2022

Sotare var här idag

 Precis när vi skulle åka och handla på morgonen så kom det sotare. Där rök en halvtimme men jag fick i alla fall se att en skivback höll på att rasa så i den ställde jag singlar i stället för LP-skivor. Nästan alla skivorna finns att lyssna på i Spotify men det är ju väldigt speciellt med vinylskivor.

I boken "Vardagar 4" nämner Ulf Lundell the Stranglers som är en bra punkgrupp. Han nämner också att Keyboardspelaren i the Stranglers dog i Covid.

Efter sotarna körde jag till Villys och köpte ingridienser till soppa. Jag träffade en liten, kortväxt, kille från gymmet. Jag får nästan alltid bra kontakt med invandrare...

Den där singeln med Cortex köpte jag på Sprängkullen för 35 år sedan.


* Åkte och handlade på Villys

* köpte vin i airshoppen

* fått förnyat recept för catetrar