torsdag, mars 17, 2022

Fyllde i ett formulär om delpension

 På morgonen lyssnade jag på Sinister Purpose med Creedence Clearwater Revival

Tåget hamnade bakom ett godståg så det kom fem minuter sent till Göteborg. Jag hade bara två minuter på mig att hinna till fyrans spårvagn. Jag hann på sekunden. 

På förmiddagen gick jag och ställde upp böcker i husen A och B. Det var inte så många böcker. Jag gick och tänkte på alla år jag varit här och förändringarna som skett. När jag höll på med att katalogisera Svensk Konstvetenskapliga bibliografin satt jag på våning åtta. Jag var där 2001 9/11. Vad tiden bara rinner iväg. Jag minns att jag undrade varför börsen störtdök. Nu när jag gick och ställde upp böcker förde nästan alla böcker med sig ett minne.

Efter tt jag ställt upp böcker registrerade jag tidskrifter och sedan fyllde jag i ett ansökningsformulär om delpension.

Universitetsbiblioteket klockan fem i sju på morgonen.



Etiketter: ,