måndag, maj 01, 2006

Rooney skadad

Har alltid tyckt om engelsk fotboll. När jag var ung så såg jag Tipsextra. Kämpade så det stänkte, de var långhåriga (t ex Charlie George eller Martin Chivers) och några var skäggiga (t ex Trevor Hockey). De spelade i snö och regn. Den engelska fotbollen var lite teater. Därför tycker jag det är trist att en av Englands viktigaste spelare, Svens fynd Wayne Rooney, skadat sig och det kommer att ta sex veckor att kurera sig. Visst finns det duktiga ersättare, Bent, Defoe, Beattie, Matty Fryatt, Dean Ashton, Joey Barton, Peter Crouch eller någon annan, men efter att ha läst Sfinxen från Torsby förstår jag att det för Sven att ha en bra miljö i laget. I Lazio anställde Sven Lombardo, en före detting, bara för att höja moralen i laget, Sven har sagt att Rooney ska med i Engelska landslaget trots att han kanske inte är helt återställd.
Mot Sverige gissar jag att det blir Michael Owen och tvåmetersmannen Peter Crouch som spelar i anfallet.

Grattis på 60-årsdagen kungen.

"Lycka är att kunna reducera sina behov" (Kant)