fredag, maj 27, 2022

Spårarberte

 Jag kom till Alingsås station tiden femtiden som vanligt. Då visade det sig att mitt tåg var inställt. Jag fick ta ett som gick 6.10 till Partille. I Partille fick jag ta buss till Åkareplatsen. Sedan tog jag fyrans spårvagn till Korsvägen i Göteborg. På Universitetsbiblioteket satt jag i läsesalen, det var bara 56 personer i läsesalen. Efter klockan tio registrerade jag tidskrifter. På eftermiddagen hämtade jag beställningar från våningarna ett till nio.

Soundtrack of today blev Sex Pistols

Bältesspännarparken i Götenorg.

Hemresan blev jobbig. Först buss(X4) till Polhemsplatsen. Sedan stapplade jag till Åkareplatsen. När jag skulle gå till bussen till Partille kom en man och visade mig till rätt buss. Vid Partille följde han mig till tåget till Alingsås. När vi skildes åt i Alingsås så önskade jag trevlig helg, då sa han sa "Gud välsigne dig".


Etiketter: ,