tisdag, maj 10, 2022

"Sover du?"

 Tåget från Alingsås rullade på bra så jag hann med tvåans spårvagn i Göteborg. Jag kämpade mig uppför Nelly Thürings trappor. Började med att lägga in ett par smörgåsar i kylskåpet. Gick ner till mitt rum och lyssnade på JJ Cale. När jag gjort det sorterade jag beställningarna till rörposten. Jag vet ju att "Kämpen" är på jobbet tidigt så han kan plocka fram beställningarna som är till hus A.

När jag gjort det gick jag och ställde upp böcker i de Kvinnovetenskapliga samlingarna.

Igår var jag på årsmöte med bostadsrättsföreningen. Det rullade på som vanligt med ekonomi och sådant. En hel timme tror jag det var. Det dryftades om att det skulle finnas hjärtstartare i varje hus och om att fönstren satt dåligt.

Sedan planerade jag för Utvecklingssamtalet i morgon.

Kristina var mötesordförande.

På eftermiddagen satt jag i läsesalsexpeditionen. En besökare som är där varje dag och är speciellt förtjust i mig och en annan. Idag skulle hon visa bilder på fint porslin hon hade. Jag var så trött att jag nog slumrade till lite: "sover du!" sa hon rätt vad det var.